MONTE COFANO

WSPINACZKA NA MONTE COFANO

Wspinaczkę na Monte Cofano określilibyśmy jako wędrówkę o średnim poziomie trudności.
Jedyny odrobinę trudniejszy moment to ścianka o wysokości ok 2,5 metra, na której wisi drabinka z lin i deseczek. Pokonaliśmy ją jednak z psem na rękach.

Czas wycieczki to około 50 minut dojazdu samochodem, 1/1,5 godziny wędrówki pod górę. Dalej czas podziwiania widoków wedle osobistej wrażliwości na krajobrazy, mniej niż godzina na schodzenie i znów 50 minut powrotu (z dużą szansą na postój w związku z zaostrzonym apetytem po wysiłku).
Łącznie około 5 lub 6 godzin

Dlaczego warto się wybrać?

Relatywnie niewielki wysiłek nagrodzony jest w szczególny sposób na szczycie góry.
Widzimy górzysty ląd, wielką skałę San Vito lo Capo, wzgórze z miastem Erice położonym na jego na szczycie, Wyspy Egadzkie.
Na czubku Monte Cofano, poza obowiązkowym w takim miejscu krzyżem znajdziemy kopczyk z różnymi skarbami i pudełeczko z notatnikiem, do którego można wpisać swoje myśli.
Nawet jeśli nie mamy zwykle odruchu pozostawiania swoich złotych myśli w różnych zakątkach świata, miejsce z takim widokiem może pobudzić ochotę do przelania dowolnej refleksji na papier.

Odradzamy wędrówkę w najgorętsze dni lata ze względów oczywistych.
Niezależnie od temperatur nie zapomnijcie zabrać wody, kremu z filtrem i najlepiej jakiegoś nakrycia głowy. Po drodze nie ma pół drzewa, więc nie będzie gdzie schować się przed słońcem.

Kwestia organizacyjna – samochód zalecamy zostawić w miejscu zwanym „Vecchio Baglio Cofano” nad miastem Cornino (lokalizacja). Następnie podążać ścieżką prowadzącą w kierunku góry. Na pierwszym skrzyżowaniu nie podążać ścieżką prowadzącą do miasta po lewej stronie, ale kontynuować prosto. Na drugim skrzyżowaniu skręcić w lewo na ścieżkę, która wspina się na szczyt.
Brzmi zawile ale jest to instynktownie łatwe.